Friday, June 13, 2008

Pura Singa Tiga



Iklan: Belilah CD Dewangga Sakti bertajuk Mabok Kepayang .Hanya RM15 sahaja.Pembeli bertuah akan menikmati hidangan makan malam ekslusif di Selera Makan Benjamin untuk dua orang

Hari Ahad setelah sarapan pagi (pd jam 12 tengahari!he he) kami bertolak ke Expo pada jam 12:45 tengahari. Kali ini kami bermain lebih awal ,jam 2 petang. Setting instrumen lebih bagus pada kali ini iaitu seperti kebiasaan kami - gambus,rebana dan gitar(bersila) di depan .Manakala akordian,violin dan gitar bass di belakang (atas kerusi).Vokal sudah tentu di depan tetapi terdapat satu kerusi untuk memudahkan Mohsen memainkan perkusi ketika lagu instrumental.
Kami membuat semakan bunyi dengan lagu Al baladi. Selepas itu,kami memulakan majlis dengan lagu kami bertajuk Tertinggal Kapal Angkasa. Lagu seterusnya adalah lagu zapin kesukaan -Ya Salam. Aura dan vibe permainan sudah terasa ketika ini. Komunikasi sesama anggota pun amat baik dengan senyuman tidak lekang di bibir dan saling memberikan signal ketika lagu dimainkan.
Selepas itu lagu-lagu seperti Wajah Kesayangan Hamba (Hail Amir),Bunga Hutan, Sway (lagu klasik yg dipopularkan semula oleh Michael Buble),Aladom dan Joget Johor Sport Club dimainkan. Selepas lagu terakhir, kami diminta oleh pihak penganjur menambah sebanyak dua lagu lagi. Lagu Zapin Budi dimainkan dan penamatnya dengan lagu yang pernah menjadi kontroversi dua negara serumpun pada tahun lepas iaitu Rasa Sayang yang dinyanyikan beramai-ramai di bahagian chorusnya oleh anggota kumpulan (akan muncul di youtube nanti). Penonton juga seperti hari sebelumnya amat responsif dan kami mendapat maklumbalas positif dengan tempahan show untuk bulan depan dan Ogos nanti.
Cd percuma juga diberikan kepada penonton bertuah dan sebahagian jualan daripada CD kami di sana turut disumbangkan kepada tabung Madrasah Al Irsyad.
Selesai acara terasa sungguh gembira sekali.Inilah persembahan pertama kami setelah CD kami diterbitkan dan pengalaman ini menjadi amat manis kerana semua anggota dapat turut serta ke Singapura termasuklah ahli bersekutu dari Pulau Pinang yang bersusah payah turun demi semangat kumpulan dan persahabatan.

No comments: