Thursday, December 24, 2009

Sepang GoldCoast







Baru-baru ini kami ke Sepang GoldCoast untuk menghadiri pelancaran logo Selangor Shines anjuran Tourism Selangor untuk promosi pelancongan di negeri Selangor. Majlis dirasmikan oleh YB Elizabeth Wong. Persembahan selepas perasmian ketika tetamu semua menikmati juadah tengahari.
Resort ini (Eh boleh panggil resort kah?) terletak di Bagan Lalang di dalam daerah Sepang. Pertama kali juga kami mendengar nama ini. Sepang Goldcoast amat menarik,(masih di dalam pembinaan)cuma pantainya berselut dan sukar mahu dipastikan adakah ia sesuai untuk mandi-manda. Kebetulan tengahari itu, air surut dan setelah selesai persembahan dan menikmati steambot hidangan tengahari, kami ke pantai di dalam keadaan cuaca yang amat terik. Seorang ahli hampir terjatuh ke dalam lumpur ketika kami ingin mengambil gambar (perhatikan kesan tapak kaki di dalam lumpur).
Kehadiran hanya tiga orang dengan seorang pemain akordion jemputan, Lan. Pagi-pagi lagi kami sudah bertolak dengan jarak perjalanan yang amat jauh. Perjalanan seperti ingin ke KLIA dan kami termasuk jalan-jalan kampung yang mengelirukan.
Setelah selesai semuanya ,di dalam perjalanan pulang kami sempat singgah minum petang di sebuah kawasan baru di sebuah kampung yang kami pun tidak pasti.
Apa-apa pun,ini satu pengalaman baru ke Sepang. Perjalanan yang jauh tetapi menyeronokkan dengan melihat kawasan-kawasan yang masih terpelihara alam sekitarnya di samping melihat papantanda projek perumahan yang murah. (Abdul Raof sudah bercadang membeli rumah di Sepang dan bekerja di KLIA selepas ini)
--Terima kasih kepada Amri di atas jemputan ini

2 comments:

wahyun said...

dgn jelas menyatakan bhw gua keciwa sbb gagal hadir.

cis. seb baik gua x karate jek puak2 kt opis tuh...cis...mmg potong btol.

F A L T 0 said...

kalau tak baca entrinya memang tak faham motif gambar pertama tu!

ish lu ni wahyun.. pekataan "potong potong" ni kan sensitif sekarang!