Sunday, November 14, 2010

Beyond

Majlis perkahwinan malam tadi istimewa sekali. Pengantin lelaki kacukan Melayu dan Cina, manakala pengantin perempuan berbangsa Cina yang memeluk Islam. Komposisi hadirin juga daripada dua bangsa ini.
Kami menyerikan persembahan majlis perkahwinan ini dengan memainkan pilihan lagu-lagu tradisional Melayu malar segar bermula daripada awal majlis sehingga tamat. Permintaan lagu daripada pihak lelaki juga meminta kami memainkan lagu kumpulan Beyond iaitu Bien Ron Troi Cao yang merupakan lagu signatur kumpulan rock dari Hongkong ini. Ini sesuatu yang tidak dijangka untuk dimainkan di majlis perkahwinan. Jika lagu mandarin yang lain seperti dendangan Theresa Teng sudah menjadi kebiasaaan. Mujurlah jejaka pulau,Irwan selalu memainkan lagu ini ketika di kampus bersama kumpulan rocknya.
Malam tadi juga sistem bunyi untuk kami di majlis perkahwinan adalah di antara yang terbaik. Mikrofon yang mencukupi dan permintaan monitor speaker sebanyak dua sahaja tetapi diberikan sehingga empat monitor speaker.Terima kasih kepada Ratno yang bertuga menjaga keperluan sistem bunyi kami.
Kepada kedua-dua pasangan pengantin,selamat pengantin baru!
Nota akhir: Bermula hujung bulan lepas sehingga bulan ini dan Disember, jadual kami banyak dipenuhi majlis perkahwinan menjadikan tiga bulan ini adalah pilihan ramai pengantin baru. Mungkin tahun depan,ada ahli pula yang akan melangsungkan perkahwinan?
Cuba teka siapa? Pembayang: Adik beradiknya seramai lapan orang

2 comments:

Mamu Juwie said...

hapa? Azman Jantan nak kawin lagi? congrats!

haji kareem woodlands said...

azman? AZMAN????