Monday, November 12, 2007

Bangsa Angkasa

Akhirnya kami menjadi bangsa angkasa! Atau mungkin juga bangsa yang terawang-awangan di ruang udara Kuala Lumpur. Perasaan ini datang setelah kami selesai membuat persembahan sempena majlis makan malam Japanese Association of Travel Agents (JATA) yang diadakan di Dulang Suite ,Malaysia Petroleum Club, Tingkat 42, Menara Berkembar Petronas. Kami hadir di atas undangan Pelancongan Malaysia minggu lepas.
Sambil memerhatikan keadaan pembangunan ibukota yang berselerak dan tidak tersusun daripada udara, kami merasa amat bertuah kerana akhirnya kami mencapai cita-cita menjadi bangsa angkasa (jika tidak pasti dengan perkataan bangsa angkasa ini,sila rujuk media massa dalam tempoh seminggu kebelangan ini).
Nasi goreng yang dihidangkan kepada kami hanya biasa biasa sahaja.Masih tidak mampu menandingi keenakan nasi goreng di Selera Makan Benjamin (cerita tentang kedai makan ini di entri akan datang). Tetapi dengan makan di tingkat 42 dan sudah berada terawang-awangan di angkasa menjadikan keenakannya perkara subjektif sahaja.Apa yang lebih penting kami sudah menjadi bangsa angkasa. Cuma kapsul sahaja belum kami lihat.

No comments: