Tuesday, November 13, 2007

Meneroka ruang (angkasa)

Selamat datang ke angkasa!Kapsul anda akan meletup sebentar nanti.Pastikan anda menukar pakaian bumi anda kepada pakaian yang menyerupai ang(ka)sa!
Anda sudah memasuki titik tanpa jalan keluar! Pastikan anda membawa peralatan secukupnya dan buku untuk anda membaca ketika berjalan-jalan di permukaan planet baru anda!
--------((==@*%#---------
Ketika ramai sedang sibuk menonton tv dan bersantai sambil memikirkan adakah minyak akan naik pada awal tahun hadapan,bangsa angkasa akhirnya berjaya merakamkan trek vokal untuk dua lagu pada hari minggu yang lalu. Dua lagu tersebut adalah Selembar Kaseh (Planetku) dan Kembali Menchari (Bumi).Lagu-lagu ini sudah melalui proses akhir -kemasukan instrumen sudah hampir siap dikerjakan dua bulan lalu. Jika tidak ada aral melintang ,lagu-lagu ini akan diadun(mix) dalam masa terdekat ini bersama sebuah lagi lagu yang sudah 95 peratus siap iaitu Belayar ke Pulau Jauh (untuk mencipta rekod dunia).
Jika kita menonton filem-filem futuristik, makhluk asing digambarkan terlalu serius tetapi bangsa angkasa memenuhi masa mereka di studio PurpleSound dengan penuh lawak jenaka. Keadaan studio yang kecil tidak menyempitkan ruang imajinasi mereka kerana fikiran mereka telah keluar daripada planet bumi. Mereka bergurau senda ,berjenaka seolah-olah studio rakaman itu mereka yang punya!
Nasib baik tuan punya studio, En Arif yang bijaksana dapat memahami lawak mereka. Tidaklah seperti kata orang tua-tua,lawak tidak bagus ketawa sahaja yang lebih!Seperti biasa, raja lawak kumpulan menyumbangkan banyak idea lawak spontan. Peribadinya tidak lawak tetapi situasi yang memerangkapnya begitu.

No comments: