Friday, August 15, 2008

Rasa sayang lah!

Di dalam taklimat dua minggu lepas berkenaan pemergian kami bertiga ke Fukuoka,Jepun 17 Ogos ini untuk menyertai ASEAN Tourism Fair, kami diingatkan supaya tidak memainkan lagu Rasa Sayang. Ia dibuat untuk menjaga hubungan diplomatik di antara dua negara serumpun yang berjiran. Ini hasil kontroversi pada tahun lepas di mana blog kami juga diserang oleh individu yang bersembunyi di sebalik nama samaran dan mengucapkan kata-kata yang kurang berilmu.
Tidak mengapa!Banyak lagi lagu tradisional yang boleh dimainkan.Kami juga akan membawa CD dan jika berkesempatan mencari peluang di sana.
Di Fukuoka nanti,semua delegasi sepuluh negara Asia Tenggara akan berada di sana dan dianjurkan oleh Pusat ASEAN-Jepun (ASEAN-Japan Centre). Dua tahun yang lepas ,kami juga ke program yang sama dan diadakan di Sapporo,ibu negeri kepulauan Hokkaido.
Kami bertiga iaitu Zulkifli -gambus, Norman-violin dan Abdul Raof- rebana & darbuka akan ke Fukuoka untuk membawa panji negara. Doakan kami agar memberikan persembahan terbaik dan dapat memperkenalkan muzik tradisional Malaysia. Delegasi Malaysia terdiri daripada lima orang-seorang pegawai Tourism Malaysia, seorang demonstrator (pengukir kayu) dan kami bertiga.
Kami akan kembali ke Malaysia 28 Ogos.
Ultraman,tunggu kami di sana! :)
Ue o muite aruko
Konbanwa!
Nota: Sebarang urusan kumpulan sila berhubung dengan Perwira 013 388 9214 sepanjang kami berada di sana
---kami akan kemaskini dengan cerita-cerita dari Jepun terutamanya tentang Ultraman--wira idola En Syamsul ketika kecil dahulu.

2 comments:

Anonymous said...

Selamat berangkat ......
teringat zaman muda2 dulu semasa kerap ke Jepon.
Selamat pergi juga selamat kembali.

Anonymous said...

selamat beraksi di sana...
harumkan nama Malaysia ya, bagi org sana terpesona dengan keindahan muzik tradisional Malaysia...