Monday, August 25, 2008

Tiga Sekawan menjala ikan di Fukuoka


Bila Abdul Raof naik syeikh ,beliau akan bermain melebihi tempoh permainan. Ini terjadi setelah beliau mengenali dan bergambar bersama ramai gadis pelbagai negara.
Dua hari terakhir persembahan di sini, kami memainkan lagu Ue o muite aruko atau lebih dikenali sebagai Sukiyaki. Memainkan lagu ini di depan khalayak Jepun amat menyeronokkan. Lagu nyanyian asal Kyu Sakamoto ini sungguh berhantu. Ah!Alangkah indahnya jika lagu ini dapat diabadikan ke dalam satu rakaman susunan semula Dewangga Sakti. ho ho ho!
Kami juga amat gembira apabila CD Dewangga Sakti berkumandang di gerai Jom Makan selama hampir lima jam(atau lebih) beberapa hari lepas. Bila kami sampai jam 2 petang, CD itu sudah dipasang.Sejam selepas itu masih lagi dipasang. Jam lima petang,masih lagi dipasang.Menjelang tamat program 7 petang masih lagi dipasang.Agaknya tak ada CD lain? :)
Oh ya! Tukang masak ada dua orang ,seorang dari Pahang yang sudah enam bulan tinggal di Tokyo. Seorang lagi orang Pulau Perhentian yang sudah tinggal di Jepun sejak tiga tahun lepas dan berkahwin dengan orang Jepun.(org kampung tu!)
Ada dua orang pengunjung rakyat Malaysia yang datang. Seorang telah berkahwin dengan rakyat Jepun dan seorang lagi bakal berkahwin dengan orang Jepun. Salah seorangnya sekampung dengan Abdul Raof tetapi tidak pernah berjumpa.:)

2 comments:

Syamsulfaiz said...

Pak Abdul raof, apa kata kau turut jejak langkah orang kampung kau tu. Kawan2 sokong je. Jemput kami main kenduri nanti.

wahyun said...

pak abdul akan bernikah di bumi matahari terbit?
mmg pengikut kuat dr.M...
'dasar pandang ke timur'