Friday, April 23, 2010

PADAT

Aktiviti kami pada tahun ini baru sahaja menemui titik mula yang aktif. Sunyi daripada persembahan di awal tahun ,kami sudah mula bergerak semula meski tidak lah terlalu aktif seperti kumpulan lain.
Baru-baru ini kami menyerikan persembahan di pameran solo kedua Sasterawan Negara,Datuk Dr A Samad Said di Balai Seni Lukis Negara. Pameran bertajuk 'Kata Luhur' itu memuatkan lakaran dan lukisan Pak Samad yang akan dipamerkan di sana selama sebulan. Turut membuat persembahan yg juga sempena hari lahir Pak Samad itu adalah Meor Yusof Azidin, Taheera,Rahmat Haron,Rahimidin Zahari dan Space Gambus Experiment.
Dua hari lepas, kami terlibat membuat persembahan selingan di pertandingan akhir debat sekolah-sekolah Malaysia yang berlangsung di kampus lama kami di Gombak. Ini kali ketiga kami terlibat untuk acara yang sama.
Rakaman album pula sudah disambung semula beberapa minggu lepas di UK Perdana.
Sementara itu,kami juga terlibat dengan pelancaran dan perasmian Perbadanan Adat Melayu dan Warisan Selangor (PADAT) yang akan berlangsung di Stadium Malawati,Shah Alam pada 5 Mei jam 8 malam. Majlis ini akan disempurnakan Tuanku Sultan Selangor dan masuk adalah percuma.
Kami dijemput oleh budayawan ,Dr Siti Zainon yang secara berjenaka memanggil kami dari Kesultanan Gombak. Baca catatan beliau di sini.
Pementasan ini bertajuk 'Mestika Hati' yang disusun di dalam bentuk teater oleh Abg Ladin Nuawi dan memakan masa selama 30-35 minit. Kumpulan lain yang terlibat di dalam Mestika Hati -Dendang Anak, Kanak-kanak Bingkas Kebayan, Kumpulan Keroncong Arif Lukisan,Kertung Orang Asli Batu 12 Gombak, Kumpulan Cempuling, Kompang,Gondang 9 dan lain-lain lagi.
Lagu tema Mestika Hati pula dicipta oleh Adinda Amiro.
Moga-moga tahun ini perjalanan kami makin bersemarak dan terus konsisten.
Salam hormat.
Catatan Jln Gombak: Kami ingin mengucapkan selamat bertugas kpd ahli termuda kami yang memulakan tugas di Kuantan pada bulan ini

6 comments:

cik pari-pari said...

memang PADAT! selamat maju jaya dan didoakan agar lebih sukses, dan banyak duit masuk. haha begitu jujur, tanpa suluhan yang terang-terangan hanya menyakitkan mata hati.jutaan terima kasih juga kerana ucapan ingatan untuk ahli termuda yang kini jauh di mata, dekat dihati. ecececeh. sila follow blog saya yang terbaru. gabungan KAMI.

wahyun said...

woi pari-pari! teh tarik 2!
ADO terlampau - jaga2 ada stalker anda di kuantan ni...hahaha!

from taman kerang with lop lop lop!

MegaGoldGarden said...

Taheera was there?!? OMG I missed her..!

eh, yang jadi lawyer kat kuantan tu bkn criminal lawyer kan?? man i sure hope you won't have2meet alex

Mamu Patituci said...

memang padat! tu belum lagi aktiviti berlakon filem seperti yang diwar-war oleh sedara Man Jambang.

Pegawai PTD Kuantan punggah!jangan dok skandal dengan bebudak IKIP

wahyun said...

apa kes ngan bebudak IKIP????
bebudak shahputra mngkin lebih nyaman...hahaha! hanya selangkah dua dari pejabat. bisa di'etjas' ngan jitu. mau anak2 medikal UIA pun ok juga...

x gtu mamu petrol?

Pak Oltan said...

Saya nak lempang pemain biola kamu!