Tuesday, April 04, 2006

Dewangga Sakti di Layar Tanchap





Dewangga Sakti membuat penampilan sulung di Layar Tanchap,sebuah jam session yang dikendalikan oleh Pot Amir (x-Innuendo).Utk keterangan lanjut mengenai layar tanchap,sila ke http://layartanchap.blogspot.com
Ia berlangsung di roof top (bumbung) bangunan niaga UDA di Bangsar (berhadapan Dataran Maybank) pada 31 Mac 2006 ,jumaat lepas.Tempatnya agak santai dan agak sesuai untuk acara sebegini. Seperti biasa, penampilan Pot dan bandnya Radiostar,Ruffedge,Amy Mastura dsbnya.
Dewangga Sakti hanya sempat mempersembahkan satu lagu (instrumental) yang bertajuk Inang Malam Kelam(working title). Mohsen sempat mencelah ketika show baru bermula setelah bertungkus lumus mengelolakan training di Eastin Hotel. Anggota yang lain adalah Azmie, Raof, Yaser,Zul dan Zakiah.
Walaupun satu lagu sahaja sempat dipersembahkan(daripada dua lagu yang ingin dibawakan) tetapi dikira memadai untuk menyebarkan virus dan bertemu khalayak baru..Masa mungkin tidak mengizinkan dan kelihatan ada juga performers yang tidak dapat mengadakan persembahan.Mungkin perlu susunan persembahan yang lebih terkawal.
Inang Malam Kelam merupakan satu lagu slow paced yang berentak inang dan disulami elemen lain dengan penggunaan gambus,rebana,tabla,keyboard,gitar akustik dan bakal dilengkapi dengan violin sedikit masa lagi. Ilham untuk menghasilkan lagu ini tercipta ketika duduk-duduk rehat di ruang tamu sambil melihat rancangan televisyen yang membosankan. Minda ingin rileks dan permainan mesti nampak 'cool' dan tidak membebankan.(Terima kasih kepada jurufoto untuk foto-foto yang sempoi)

1 comment:

Anonymous said...

mlm yg best..
enjoy betol aku mlm tu..
ehehhee...macam org mabuk jer aku masa tu...
apa² kite dah berjaya menyebarkan virus kite kat sane..
harap² dapat main kat sane lagi...
banyak lagi virus² yg nak disebarkan....waahkakakaaa
-AZMIE-