Tuesday, August 07, 2007

Joget Sungai Pusu -Jamming Akbar 2

Kami kembali bermain di UIA atas undangan Dr Iqbal untuk penutup AIKOL Book Fair 2007. Sebenarnya kami pun tidak tahu ada pameran buku pada minggu lepas. Undangan daripada Dr Iqbal memang dinantikan kerana keseronokan membuat persembahan di tempat terbuka dan di dalam keadaan santai. Lagipun tempat jatuh lagi dikenang,inikan pula tempat menimba ilmu.
Kami sebenarnya tiba lewat kerana terikat dengan komitmen lain di studio rakaman dan juga hal-hal lain. Kehadiran penonton kali ini lebih ramai daripada yang lepas.Mungkin promosinya lebih meluas.
Kali ini Azman,teman lama kami di kampus dahulu turut menyertai kami yang telah kehilangan gitaris iaitu Irwan yang telah berpindah ke Pulau Pinang untuk kehidupan yang lebih baik dengan menyertai perkhidmatan awam. Beliau baru sahaja bertugas Isnin lepas dan pulang ke Kuala Lumpur untuk persembahan ini dan juga merakamkan track gitar untuk rakaman dan aktiviti kepandaan yang lain.
Mulanya kami tidak mahu bermain Si Dia Datang tetapi atas permintaan Dr Iqbal,lagu itu dimainkan. Lagu-lagu yang telah dimainkan adalah lagu ciptaan kami iaitu Mabok Kepayang, Selembar Kaseh dan Belayar ke Pulau Jauh. Selain itu lagu joget dan Jikalau Berkasih daripada Ramli Sarip yang dinyanyikan oleh anggota baru,Azman.
“Eh! Kau punya gitar kecil tidak berbunyi! Cuba check microphone!”,kata Dr Iqbal kepada Azman.
Oh ya! Azman memainkan ukulele yang baru dibeli Mohsen dengan eksperimen yang masih ‘raw’. Dia akan bermain gitar selepas ini dan mungkin setelah melalui kuliah permainan ukulele daripada Master Along ,barulah dia akan bermain ukulele pula. Satu lagi ,dia pun baru sehari membeli kamera digital SLR berharga lebih RM3,000.(mahal tu! Mana duit dia dapat hah?)
Kelihatan Raja Ahmad yang lebih mesra kami panggil Pak Engku di kerusi penonton bersama anak-anaknya. Juga teman baru kami,Colin aka Khalid yang rancak berbual tentang muzik selepas selesai acara. Oh ya!Amuzzy yang selalu hantar mesej di chatbox juga datang.(Terima kasih di atas sokongan!)
Selepas persembahan,kami ke Restoran Al Makan di Jln Gombak,berdekatan Ong Tai Kim. Restoran ini telah menjadi restoran rasmi kumpulan sejak mendapat tahu perkhidmatannya memuaskan. Mereka juga bakal menaja sarapan pagi bassist,En Syamsul selama sebulan kerana mempopularkan tempat ini kepada pengunjung luar kawasan Gombak. Lebih kurang jam 2 pagi, pemain perkusi kami Raof tiba setelah pulang daripada kerja. Kali ini dia tidak dapat bermain bersama kerana urusan kerja,hanya Azmi yang bermain perkusi.

Entri ini ditulis dengan perasaan sedih kerana kami kehilangan gitaris yang berbakat besar.
Blog tidak akan dikemaskini selama seminggu sebagai menghormati beliau yang memulakan tugas sebagai pegawai kerajaan yang berhemah tinggi, berbudi pekerti mulia dan tidak sesekali mendekatkan diri kepada racun masyarakat iaitu rasuah! Hidup Malaysia! he he

No comments: