Monday, September 03, 2007

Dewan Merdeka PWTC

Pusat Dagangan Dunia Putra(PDDP) tidak dipanggil dengan singkatan PDDP. Kita lebih senang memanggilnya dengan Putra World Trade Centre (PWTC). Sama seperti Parti Kebangsaan Melayu Bersatu(PEKEMBAR) yang kita panggilnya sebagai United Malay National Organization(UMNO).
Di dalam hal ini kami amat berbangga kerana nama Kelab Panda Nasional(KEPANA) dipanggil dengan nama KEPANA dan bukannya National Panda Club (NAPAC). Ini menunjukkan seni berbahasa Melayu masih menebal di jiwa pencinta panda di negara ini.
Pencinta panda telah membuat persembahan di PDDP Sabtu lepas. Acara diadakan di Dewan Merdeka. Sesi terkejut telah berlaku apabila kami diminta untuk mengiringi penyanyi tersohor, Juliza Adlizan (kakak ipar kepada pengantin perempuan) yang membuat 'surprise' kepada hadirin dengan menyanyikan dua lagu iaitu Joget Pahang dan Kuda Hitam.Hentam saja lah!
Satu lagi,salah seorang keluarga kepada pengantin adalah idola kepada pemain gitar,Irwan. Orang yang dimaksudkan adalah pemain gitar utama kumpulan rock 90an,Kris.
Inilah perbualan di antara mereka yang sempat dirakamkan krew
Irwan: Bang,nak tanya sikit!
Abang gitaris: Ok
Irwan: Dulu dalam album main sendiri kah?
Abang gitaris: Main sendiri!
Irwan: Terjawablah persoalan selama ini.he he
(Di dalam hati: Boleh tidur lena lah)
Pasca persembahan
Syamsul: Selepas ni boleh lah tambah repertoire baru -Kuda Kepang!
Kuda kepang? Bukan kuda hitam?
ha ha ha

No comments: