Wednesday, September 12, 2007

Ini baru suara Jantan!

Sohaimi Mior Hassan kembali dengan album terbaru bertajuk 'Suatu Hari Nanti" setelah mengeluarkan tiga album di tahun 80an.'Suatu Hari Nanti' juga menjadi single pertama yang sudah kedengaran di radio.Hampir dua puluh tahun menyepi sudah tentu ada sesuatu yang istimewa dihidangkan kepada peminat muzik Melayu di era banyak produk plastik dan artificial di pasaran sekarang.
Album ini diterbitkan oleh adiknya,Meor yang banyak terlibat sebagai penyanyi/penulis lagu di sirkit muzik indie sekitar ibu kota dan jajahan takluknya. Semua lagu dan senikata adalah ciptaan Sohaimi sendiri kecuali sebuah lagu lama bertajuk Serunai Malam. Lagu hit 80an beliau iaitu Epilog Cinta Dari Bromley diberi nafas baru dengan hanya menggunakan dua instrumen mengiringi vokal jantan beliau iaitu gitar akustik dan seruling.
Di dalam album ini Prof Madya Khairil Johari Johar turut menggubah beberapa buah lagu dan memainkan piano di dalam beberapa lagu.Ada juga permainan seruling daripada Mohar (kumpulan Mohram).Keseluruhan lagu di dalam album ini telah dirakamkan di Studio Purple Sound milik saudara Ariff Akhir.
Album ini bebas daripada birokrasi dan politik syarikat rakaman kerana ianya diterbit dan diedarkan sendiri oleh syarikat beliau Tele-Infra Teknologi Sdn Bhd yang berpusat di Ipoh.
Pelancaran album telah disempurnakan Rektor ASWARA di ASWARA dan sebuah klip video salah satu lagu beliau yang bertajuk 'Ramadhan' juga telah dirakamkan di sana.
Lebih menarik lagi seorang anggota dan bekas anggota Dewangga Sakti pun terlibat dengan pembikinan satu lagu di dalam album ini iaitu lagu yang bertajuk Ramadhan.
Dapatkan album ini di pasaran!Untuk keterangan lanjut http://sohaimimiorhassan.com/

1 comment:

Unknown said...

Ahhh...Teringat lagu Ros nyanyian Sohaimi Mior Hassan!