Tuesday, October 28, 2008

Pagi yang Indah di kesultanan


Hari ini aku rasa sungguh bertuah.Semasa aku tiba ke LRT,tidak ramai yang menaiki LRT pagi ini. Pakcik guard yang menjaga LRT di Taman melati memberitahu ramai yang tak pergi kerja hari ini sebab sejak dia bertugas 6 pagi tadi,tak ramai yang naik LRT.
Fuh! Magis!
LRT juga terasa laju pada hari ini. Aku bertambah terkejut bila melihat gerabak sudah ditambah.Bagus untuk mengelakkan kesesakan.
Alangkah seronoknya bila perjalanan semakin laju dan aku tiba ke KLCC hanya dalam masa lima minit.Tidak seperti kebiasaannya lima belas minit.Macam naik bullet train!
Tiba-tiba Syamsulfaiz menelefon dari Dubai.
"Tuan Terutama,duit kumpulan sudah dimasukkan.Bulan ni hanya USD500.00 sahaja boleh dimasukkan sebab aku nak bayar sewa rumah.Mahal gila wo!"
USD500.00? Lebih kurang RM1,650.00. Kami hanya minta RM500.00.Jadi,kita boleh bayangkan gaji diterima Tokeyunta di Dubai.
Aku sampai di pejabat lebih awal.Paling awal pada tahun ini kerana LRT sudah semakin laju.Setelah membuka PC,aku memasang lagu Dead Can Dance ,album Into the Labyrinth yang berhantu itu.
Tiba-tiba Syamsulfaiz menelefon lagi.
"Tuan,semua album dead Can Dance aku sudah beli utk dihantar ke alamat kau. Begitu juga album Ummi Kalthoum."
Aku hairan seolah-olah Tokeyunta ini sudah dapat membaca fikiranku.Ini sudah baik.
"Bos, gambus banyak jual di sini.Aku survey dulu mana yang bagus",demikian Syamsulfaiz berbicara lagi seolah-olah tahu apa yang bermain di fikiranku.
Di dalam perbualan telefon yang memakan masa setengah jam itu,beliau memberitahu rancangannya untuk pergi menonton konsert Opeth di sana Mac tahun depan dan hasratnya untuk memperkenalkan permainan kompang (berkepak) di sana.

7 comments:

cohong gym said...

wow itu tauke unta sudah banyak kaya la. Apa dia berniaga unta banyak untung ke? wow ini macam, saya pun mau jual unta la. Lebih untung dari jual manusia

Dewangga Sakti said...

Sudah banyak kaya lah Cohong.Setakat beli bass gitar tiap2 bulan Ibanez tu ok saja.Supplementary kau pun boleh minta elaun drpd dia.
Jual unta lagi baik!ha ha

wahyun said...

tokeyunta wajib bagi elaun bulanan seperti yg dijanjikan. klo x tahun depan AGM kita pecat dia...

cohong gym said...

wah, saya mau minta Along supply unta 200 ekor. Mau jual masa raya haji

Syamsulfaiz said...

Ana sudah beli unta banyakla, tapi itu "credit crunch" sudah datang ini fadang fasirrrr, unta ana sudah jatuh hargalah...sapa mahu beli unta ana, ana jual murahlah...

masha'allah...

-Tokeyunta

Anonymous said...

Hahaha...

tamlikha said...

ya habibi ya maulana, ente memang sudah vaanyak kaya, fulus sudah vaanyak ada, ini maca ana fun mau jadi pegawai vuruh di sana lah....heheheh