Tuesday, April 17, 2007

Bingkisan dari Chengdu





Dewangga Sakti dengan empat orang anggota sedang berada di Chengdu,China bermula 12 April sehingga 28 April. Chengdu dengan kepadatan penduduk seramai 11 juta terletak di barat daya Republik Rakyat China dan merupakan ibu negeri kepada wilayah Sichuan yang terkenal dengan makanan berempah dan pedas.Chengdu juga terkenal dengan beruang panda dan merupakan hub telekomunikasi dan pengangkutan negara republik ini serta laluan terdekat ke Tibet.

Anggota Dewangga Sakti yang terdiri daripada Zulkifli -gambus, Noor Azmi-rebana/perkusi,Norman-violin dan Syamsul-gitar bass mengikuti delegasi Pelancongan Malaysia untuk promosi Makanan & Budaya sempena Tahun Melawat Malaysia 2007.Promosi selama 15 hari ini diadakan di sebuah restoran terkenal di Chengdu iaitu Restoran Gingko, sebuah restoran lima tingkat yang amat ekslusif dan mereka berempat menginap di Hotel He Ri Jun yang hanya bersebelahan jalan bersama-sama En Khalid,pelukis/pengusaha batik terkenal Malaysia dan dua orang tukang masak.

Rutin harian mereka adalah membuat persembahan untuk makan tengahari dan makan malam.

Cuaca ketika ini adalah di antara 21-25 darjah selsius.

Itu saja catatan buat masa ini. Banyak catatan lain akan menyusul nanti.Juga foto-foto menarik
keterangan gambar( mengikut turutan dari atas ke bawah: Dewangga Sakti bersama panda, di depan Sichuan Conservatory of Music bersama pengurus,Joan Liu, Chengdu Taxi dan di dalam bangunan lama temple di Wenshu


1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Pergh kt Tanah Besar rupanya ko.Pepehal pon kirim salam kt sedare yg lain dan selamat berjaya!
Enjoy the food...

ZAiDi