Thursday, April 30, 2009

Rakam merakam rakaman terkam



Malam tadi kami berkesempatan membuat persembahan di malam kebudayaan Kem Remaja Muslim Antarabangsa yang diadakan di UIA di samping beberapa persembahan lain yang tidak kurang hebatnya.
Kami bermain dua lagu. Hanya empat ahli yang hadir kerana tiga lagi telah tertinggal pengangkutan masing-masing.
Sehari sebelumnya pula, kami ke studio lagi untuk proses rakaman seterusnya. Kali ini, Azman Jan memasukkan track gitar dan bass (ya! bass akustik yang baru dibeli) untuk lagu kedua. Azman juga menggalas tugas sebagai vokalis sekarang setelah vokalis asal menarik diri beberapa bulan lepas. Untuk persembahan live pula, beliau akan menyanyi sambil bermain bass.
Untuk mengambil feel ronggeng pada malam tersebut,beliau datang dengan memakai baju melayu dan songkok. Asalnya hanya mahu memakai kain pelikat tetapi tidak dipersetujui Tokeyunta yang menghantar pesanan melalui sms.


4 comments:

D'Rimba said...

Apa pandangan saudara deklamasi sajak sambil main alat muzik apa paling sesuai ek? Saya kerapkali keliru dan risau bila ingin mendeklamasi dimasukkan muzik tapi ternyata adakala sidkit membantu penghayatan............

wahyun said...

tgk pada kandungan sajak itu. nada dan gaya isi kandungan sajak.

cohong gym said...

wah, buat recording pun pakai baju melayu. Sungguh traditional.

Syamsulfaiz said...

Kalau nak dtg pakai kain pelikat SAJE...mmg aku bangkang ! pasal bulu di dada Azman Jan..bole mengganggu sistem bunyi ! hahaha

terkam?...bukan menerpa?