Monday, June 30, 2008

Ronggeng di Seksan

Sabtu lepas kami mendapat undangan daripada Sharon Bakar untuk acara baca naskah -Reading at Seksan yang dikendalikan beliau di Galeri Seksan, Bangsar.Penampilan di galeri sememangnya kami nanti-nantikan kerana kami bebas dan tidak terikat dengan protokol,pakaian dan perkara-perkara formal yang lain(spt di perkahwinan,majlis makan malam,konvo dll).
Kali ini kami bereempat sahaja yang dapat hadir kerana tiga lagi ahli terikat dengan komitmen lain.Kami terlewat sampai kerana penebangan pokok telah menghalang jalan yang kami ingin lalui.Hampir 30 minit kami membuat 'tour' sekitar Lucky Garden melalui bermacam-macam jalan dengan nama ikan -Kurau,Sepat dll.Ikan Tuna tidak ada di dalam senarai nama ini.Lokasi galeri di Jalan Tempinis.
Kami tiba dan sempat mendengar pengarang dari Sri Langka Elmo membacakan petikan pendek daripada novelnya.Kemudian tiba giliran Lydia Teh (pengarang Honk!If You're Malaysian) dan JacquelineAnn Surin.
Tamat segmen pertama.
Kami memulakan segmen kedua dengan dua buah lagu kami iaitu Mabok Kepayang dan Belayar ke Pulau Jauh (Untuk Mencipta Rekod Dunia).Program diteruskan dengan pembacaan daripada Koo Yew Lee, Clarissa Tan dan Kam Raslan.
Kami mengakhiri segmen kedua ini dengan Tertinggal Kapal Angkasa,sebuah lagu Abg Hail dan apa lagi? Lagu joget telah dimainkan!
Baca tulisan Sharon di sini
Di dalam satu perkembangan lain,kami telah ditawarkan untuk mengadakan persembahan di sebuah organisasi.Sebuah persembahan khusus yang mungkin memakan masa selama satu jam setengah dan bertiket.Boleh kami gelarkan sebagai konsert mini atau pun Malam Ronggeng Muda Mudi Tua Muda Miskin Kaya!(Akan diberitahu dari semasa ke semasa).

3 comments:

Unknown said...

Tahniah. Setapak lagi...

Anonymous said...

You guys rock.
Syabas
Teruskan

Anonymous said...

kebetulan setapak berjiran dgn kesultanan gombak.