Wednesday, November 14, 2007

Selera Makan Benjamin

Hari Jumaat dua minggu lepas,aku telah dihubungi oleh Norman.Dalam nada kekaguman beliau memberitahu,"Eh!Itu raja lawak bangsa angkasa sudah buka kedai makan yang hip dan trendy"
"Apa benda hip dan trendy tu?"
"Dia sudah buka kedai makan Selera Makan Benjamin,"jawab Norman sambil menambah lagi," Fuyoh!Mi kolok dia memang menyelerakan!"
Kami berdua dengan tidak mempedulikan bangsa angkasa lain telah berkunjung ke kedai yang dimaksudkan dan kebetulan beliau sedang membuat air bandung (yang tidak ada pun di Bandung,Indonesia) yang boleh diisi semula oleh pelanggan sebanyak mana yang disukai.
Nun di sudut khas sebelah kiri kedai tersusun sebuah rak buku mengambil inspirasi Kafe Bookworms di Chengdu. Jumlah buku yang didermakan teman-teman sudah berjumlah 666 buah dan akan bertambah dari semasa ke semasa.
Patutlah beliau sentiasa tersenyum sejak kebelakangan ini.Disamping menyambut orang baru iaitu cahayamata pertama yang dijangka lahir minggu hadapan,beliau masih lagi sempat menambah pendapatan dan memberikan inspirasi kepada bangsa angkasa (dan bumi) yang lain.
"Apa menu yang menarik di sini?"
"Sini macam-macam ada! Mi kolok Sarawak (kerana isterinya berasal dari Sarawak), nasi dagang(kerana desakan kawannya), mi bandung, nasi lemak Klang Gate dan macam-macam lagi lah!"
Kami tertarik mencuba nasi lemak Klang Gate.Ternyata nasi ini memenuhi resepi yang kami idamkan.Lemak dan sambalnya membuatkan kami menambah sehingga lima pinggan setiap seorang!
Harganya? Di sini tidak ada harga,kata empunya kedai,"Pelanggan boleh membayar berapa sahaja harga!"
Kami berlalu pergi setelah mengenakan kopi latte dipadankan dengan aiskrim Haagen Dazs.Sungguh enak,hingga lupa kunci kereta tertinggal di atas meja.
bersambung....

2 comments:

Anonymous said...

Wahh...boleh bayar ikut suka. Itu sudah bagus. Mana lokasi? Ada buat live show di kedai ni?

Nizam Ahmad said...

biar betul bayar ikut suke.. kasik ar alamatnya hehe..