Wednesday, July 09, 2008

Photoshoot!

"Ha! abg yang depan tu kepala depan sikit. Yg P Ramlee tu violin ke depan",arah jurukamera.
"Ha ! Satu lagi.Tabla tu ke depan sikit!"
Ops! ini bukan adegan penggambaran filem. P Ramlee tidak wujud di sini.Tabla juga tidak dimainkan.
Ini sebahagian daripada adegan kami menjalani sesi penggambaran (photoshoot) untuk majalah TELL yang akan keluar untuk isu bulan Ogos nanti.Inilah panggilan pertama daripada media setelah beberapa siri promo dihantar kepada media terpilih.Ini juga bukan majalah berbahasa Melayu.TELL sebuah majalah berbahasa Inggeris yang berkualiti tinggi menampilkan isu-isu semasa,politik,sosial,budaya dll.Kupasan isu di dalam majalah ini juga amat menarik.Ini ditambah dengan foto-foto yang menarik.Misalnya di dalam isu bulan lepas menampilkan Raja Zarith Sofia sebagai muka depan dan cerita utama di samping cerita tentang Rainforest World Music Festival dan beberapa isu lain seperti MP lompat parti dll.
Hampir dua jam kami menjalani photoshoot tersebut malam tadi.Sudah kejang otot-otot muka kami kerana perlu tersenyum dan juga membuat aksi-aksi yang menarik. Beratus-ratus keping gambar diambil. Hasilnya kita akan dapat tengok di dalam isu TELL pada bulan depan. Temubual secara santai juga dilakukan.
Oh ya! En Syam remaja gemilang Klang Gate yang datang paling awal. Baru sahaja kami ingin memberikan hadiah kerana datang awal dia berkata," Woi! Aku lupa bawa butang baju Melayu da!",Itulah Sudin di dalam cerita ini.Telah kami katakan sebelum ini bahawa En Syam yang banyak menceriakan kumpulan dengan aksi lawak spontan beliau.Situasi telah memerangkap beliau menjadi 'joker' kumpulan.Tidak dapat kami bayangkan jika En Syam tiada di dalam sesi ini.

3 comments:

Unknown said...

Saya memang admire dgn gambar2 dlm majalah Tell itu!

Anonymous said...

aha...TELL mmg 'cara'!

Husni said...

zoy, ni husni, aku nak beli CD satu..