Thursday, July 17, 2008

Pameran lukisan Zakii Anwar

"Dari mana ni?",Tuanku Raja Nazrin bertanya.
Kami tergamam dan menjawab ," Kuala Lumpur"
Jemputan amat ramai pada hari itu sempena perasmian pameran lukisan Zakii Anwar yang dirasmikan YM Raja Nazrin di Galeri Petronas,KLCC. Ini kali kedua kami bermain di binaan canggih (Mari mencipta rekod dunia) ini.
Lukisan Zakii melebihi seratus karya.Kami amat kagum dengan lukisannya yang betul-betul hidup dan menonjol.Ada yang pernah kami lihat sebelum ini.Banyak pula yang kami belum lihat kerana karyanya yang begitu banyak.
Jemputan amat ramai.Tugas kami bermain muzik sebelum ketibaan YM Raja Nazrin dan semasa orang semua sedang sibuk makan,kami mainkan lagi beberapa lagu.
Banyak yang bertanya adakah kami terikat dengan organisasi. Mereka memberikan beberapa nama. Kami jawab tidak! Kami bergerak bersendirian dan tidak terikat dengan mana-mana organisasi yang mereka sebut itu. Cuma kami secara spiritualnya terikat dengan kerajaan (ghaib) Kesultanan Gombak (he he).
Oh ya!Kami bebas kerana kami gemar begini.
Lagi satu perkara,bermain di galeri adalah kegemaran kami.Begitu juga baca puisi dan acara-acara skala kecil/sederhana yang lain.
Selesai acara, kami bergegas ke Seksyen 14,Petaling Jaya untuk satu rakaman lagu hari raya seorang artis wanita yang vokalnya amat bagus(Tunggu pengumumannya nanti).Kami memainkan instrumen kami dan menyanyikan bait lagu di permulaan lagu yang kemudian di'loop' ke dalam lagu yang utama. Di lagu utama pun,kami memasukkan instrumen.juga.Tunggu hasilnya nanti.
---
Kami akan memulakan kelas Sarkis! Mari bersama-sama kami memeriahkan sarkis ini.Skrip sudah ada!Ayuh bersama-sama!Kami perlukan ramai lagi pelakon. Tajuk pementasan Sarkis Segalanya(Tipu daya dunia)!

3 comments:

zizie ali said...

moga terus sukses.

Anonymous said...

Gambar event ni dah upload ke FLickr.

Anonymous said...

"dari mana ni?"...pak abdul menjadi gugup...huhuu...crowd mmg 'cara'!