Tuesday, December 02, 2008

Latihan kecergasan


Tinggal sepuluh hari lagi kami akan mengadakan showcase di Alliance Francaise de Kuala Lumpur. Latihan kecergasan kumpulan sedang pesat dijalankan dengan penuh semangat. Pilihan lagu juga sedang dinilai supaya bakal membangkitkan elemen semangat dan nostalgia kepada penonton dan juga ahli kumpulan sendiri.
Selain lagu-lagu di dalam CD Mabok Kepayang, kumpulan juga bakal memperdengarkan dua buah lagu baru yang sedang dalam proses pilihan rakaman untuk CD akan datang iaitu Terbang ke dada langit dan Ronggeng Pak Abdul. Kedua-duanya hanya tajuk sementara (working title) dan akan berubah daripada sekarang sehinggalah proses rakaman nanti.
'Terbang... adalah improvisasi kepada muzik berentak Arab. Manakala 'Ronggeng Pak Abdul' adalah sebuah lagu joget yang merupakan sequel atau prequel(belum dimuktamadkan senikata) kepada lagu Tertinggal Kapal Angkasa yang mengisahkan tentang usahawan terkenal Pak Abdul.
Bagi menambahkan rencah kepada persembahan ini, mereka juga bakal memainkan lagu-lagu klasik tradisional dengan pilihan zapin,joget dan sebagainya.
Jumpa di sana!

2 comments:

Syamsulfaiz said...

Hullamak best giler. Mesti korang beronggeng tiap2 malam di studio Datuk.

Kirim salam bonjoir dengan jennie dan awek perancis yg lain.

wahyun said...

awek perancis "evening in paris"...peragawati linda lumb!!!