Tuesday, May 30, 2006

Sesi kedua studio


Sesi kedua di studio dihadiri oleh Mohsen dan Zul serta setia ditemani oleh Atoi. Memasukkan vokal untuk lagu pertama Selembar Kasih pada 26 Mei 2006,Jumaat lepas.Bermula 11:30 malam sehingga menghampiri jam 3 pagi. Sepatutnya memasukkan vokal untuk lagu ketiga (guide vokal sebenarnya) tetapi Mohsen telah tersilap membawa senikata yang salah.(ha!ha!ha!)
Setelah melalui proses ini,baru dapat dikenali dengan lebih pasti kesilapan-kesilapan kecil yang dilakukan di dalam sesi pertama.Almaklum,masih terlalu hijau di dalam dunia rakaman secara profesional.Tambahan pula, rakaman yang akustik sifatnya.
Inilah sebenarnya yang ditunggu sejak lima tahun lalu.Melihat hasil gubahan lagu sendiri.Macam mana arah lagu dan ke mana sifatnya! Kenapa mesti takut? Tiada undang-undang yang dapat menyaman anda menghasilkan lagu anda dengan kreativiti sendiri!
Jika semua tidak mahu bereksperimen dan hanya mengitar semula lagu lama,kemanakah muzik Melayu kita akan pergi?
Sudah tentu Dewangga Sakti bukan yang terbaik.Banyak lagi kumpulan-kumpulan dan pemuzik tradisional yang hebat dalam memainkan gubahan mereka.Mereka ini perlu keluar dan memberitahu khalayak bahawa muzik Melayu itu luas dan pelbagai rentak dan aliran!

No comments: