Wednesday, April 16, 2008

Pulang ke Istana

Malam tadi kami memenuhi jemputan mengadakan persembahan di pertandingan akhir debat antara sekolah Malaysia kali ke-7 yang diadalah di Dewan CAC,UIAM Gombak. Menjejakkan kaki ke kampus lama mengundang nostalgia. Sekarang,hampir tiap-tiap semester kami diundang ke sana memenuhi persembahan.Walaupun sudah lama meninggalkan kampus ini,terasa keseronokan yang tidak terucap oleh kata-kata.
Tempat jatuh lagi dikenang,inikan pula Istana Gombak! Di sinilah tempat kami bermula lapan tahun lepas membuat persembahan di tepi longkang dan parkir kereta sambil diperhatikan oleh mata-mata suci yang menunggu masa menghamburkan kata-kata makian.
Persembahan kami diatur sementara menunggu keputusan debat tersebut. Kami memainkan lima buah lagu iaitu tiga lagu ciptaan kami sendiri -Mabok Kepayang, Belayar ke Pulau Jauh(Untuk mencipta rekod dunia) , Tertinggal Kapal Angkasa dan dua lagu klasik sukaramai -Ayam didik dan Joget Johor Sport Club. Senarai lagu terpaksa diubah sedikit kerana vokalis tidak dapat turut serta atas urusan keselamatan negara.
Terima kasih kepada pihak UIAM terutama AJK majlis yang gilang gemilang ini.Akhir kata,jemputlah kami lagi! (Tapi kami mahu main tepi sungai!he he)

5 comments:

Syamsulfaiz said...

Betul tu Dewangga. Kalau dapat main atas sampan dalam sungai lagi best amacam? I like...

cohong gym said...

ishh..atas sampan tak best la. Cuba main dalam air. So boleh jadi macam peribahasa, sambil menyelam main music.

Usratika said...

hehehe...skali skala tgk dewangga main tepi sungai syok gak...

Unknown said...

Abg Zoy,tumpang iklan ya:)

---BACA PUISI KUALA LUMPUR---

Tempat: Ruang Legar Balai Budaya DBP
Tarikh: 18 April 2008 (Jumaat)
Masa: 8.15 Malam
Hos: A. Ghafar Ibrahim (AGI)
Pemuisi lain: Datuk Mohd Shafie Apdal, Datuk Johan Jaafar, Dato' Dr. Firdaus Abdullah, Khalid Salleh, Roslan Madun dll...
Anjuran: Persatuan Penulis Kuala Lumpur (KALAM), DBP, KEKKWA.
*Jamuan ringan disediakan.

Anonymous said...

main tepi sungai nnt bleh gak seru nama jembalang tsik..."oi jembalaaaanngg...kuar kooo....!!!"