Wednesday, August 06, 2008

Selamat tinggal Gambusku!



Lima tahun yang lepas,gambus ini telah kubeli dgn harga RM1,700.00 daripada seorang teman. Dengan bayaran sebanyak dua kali,gambus ini telah menjadi milikku. Gambus buatan Turki ini amat ringan dan sungguh gemersik bunyinya.
Pada malam ini,satu kejadian tidak diingini telah berlaku ketika kami ingin memulakan latihan. Gambus yang kusayangi telah pecah di permukaannya dan gam di bridgenya telah tercabut.
Maka berakhirlah riwayat gambus ini.Jika pun dapat diperbaiki,pasti bunyinya sudah musnah disebabkan permukaannya telah pecah dan pasti memakan belanja yang banyak.
Ahh...sungguh pening memikirkannya kerana minggu depan kami ada penampilan di TV3,diikuti oleh persembahan di majlis perkahwinan.Kemudian datang 17hb Ogos ,aku akan ke Jepun bersama Norman dan Abdul Raof kerana terlibat dengan program ASEAN Tourism Fair yang akan berlangsung di Fukuoka sehingga 28 Ogos.
Sudah pasti perkara ini menyukarkan kami.
Gambus mesti dicari dengan segera. Tidak kira apa sahaja keadaan -dibeli atau disewa. Yang pastinya gambus mesti dibeli dengan segera.
Ah!Kewangan pula!
Ada sesiapa mahu bantu? :)

5 comments:

Layla Haq said...

Adusss...siksanya kalau harta yang paling dikasihi 'tercedera'.

Apapun, semoga dapat pengganti yang baru. Selamat beraksi!

Syamsulfaiz said...

Zul, I didnt know you were in markaz last night. how did it happen? maybe can get Husam to lend you a gambus.

Anonymous said...

MasyaALLAH ......will see how of any help Bro.

dugongsenyum said...

Aiseymannn... rib-rib tu, kalau setakat lima nam puluh anytime.

Anonymous said...

Aku turut simpati.
Moga dpt pengganti yg setara..